Citat från Astrid Lindgrens figurer och filmer

Datum: 2010-03-15 Tid: 20:50:13 Vill du kommentera:
Publicerat i:
"Det känns i hela kroppen att det är sommar" - (Madicken)

"Det finns saker man måste göra, annars är man ingen människa utan bara en liten lort."  - (Jonatan)

"Det gjorde jag väl av min godhet." - (Emil)

"Hur många gånger har du tänkt att rädda mitt liv, söstra mi ?"
"Lika många gånger som du räddar mitt." - (Birk & Ronja)

"En del tycks tro att man fått örona bara till att vifta med." - (Pippi)

"Av alla platser som finns att sitta och äta på tycker jag bäst om såna som är oppe i träd." - (Barnen på Bråkmakargatan)

"Hyss hittar man inte på di bara blir." - (Emil)

"Om jag hade varit ett påhitt, så hade jag varit världens bästa påhitt." - (Karlsson)

"Jag är en vacker och genomklok och lagom tjock man i mina bästa år." - (Karlsson)

"Fina lilla krumelur jag vill inte bliva stur." - (Pippi)

"Det är vår, tänk att det kan vara så härligt varenda gång." - (Madicken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0