Tänk vad som kommer ut ur munnen ibland...

Datum: 2010-02-19 Tid: 21:02:10 Vill du kommentera:
Publicerat i:
Plain English Campaign genomförde en omröstning på nätet där dem frågade om de största språkgrodorna de senaste årtiondet.

Resultatet från plats tio till ett:

10. Londons borgmästare Boris Johnson i en tv-satir 2003:
- Jag kan inte låta bli att vara mindre oense med er.

9. George W Bush, 2001:
- Jag vet vad jag tror. Jag kommer att fortsätta att ge uttryck för vad jag tror, och vad jag tror - jag tror att vad jag tror är rätt.

8. Eric Cantona, 1995:
- När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet.

7. Bill Clinton i Lewinsky-affären:
- Det beror på vad innebörden av ordet "är" är. Om "är" betyder "är och har aldrig varit" så är det en sak - om det betyder "det finns inte" så var det ett fullkomligt sant påstående.

6. Premiärminister Gordon Brown:
- De totala utgifterna kommer att fortsätta att stiga och det blir en nollprocentig ökning 2013-14.

5. Brittiske fotbollskommentatorn John Motson:
- Och ni som ser matchen i svartvitt ska veta att Spurs spelar i gult.

4. Brittiske bilsportskommentatorn Murray Walker:
- Ledarbilen är fullkomligt unik, bortsett från den som ligger efter som är precis likadan.

3. USA:s förre försvarsminister Donald Rumsfeld i februari 2002:
- Rapporter som påstår att något inte har hänt intresserar mig alltid, för vi vet ju alla att det finns kända företeelser som vi känner till, det finns saker som vi vet att vi vet. Vi vet också att det finns saker som man inte känner till, med andra ord vet vi att det finns vissa saker som vi inte vet. Men det finns även sådant som är okänt och som vi inte känner till - det som vi inte vet att vi inte vet något om.

2. Kaliforniens guvernör, Arnold Schwarzenegger i ett inhopp i gay-debatten:
- Jag anser att ett homosexuellt äktenskap bör vara mellan en man och en kvinna.

Och vinnaren blev....

1. George W Bush i augusti 2004 om hoten mot USA:
- Våra fiender är påhittiga och fulla av resurser, och det är vi också. De slutar aldrig att tänka ut nya sätt att skada vårt land och vårt folk, och det gör inte vi heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0