Hipp hipp hurra

Datum: 2009-09-15 Tid: 21:32:07 Vill du kommentera:
Publicerat i:
Hipp hipp hurra, idag är min födelsedag. Tyvärr. Vart tog åren vägen?

25 tecken på att du börjar bli gammal.

  1. Dina växter hemma håller sig vid liv, och ingen av dem går att röka
  2. Att ha sex i en 80-säng är helt uteslutet.
  3. Du har mer mat än öl i kylen.
  4. Klockan 6:00 är det dags gå upp. Förr var det dags att lägga sig vid samma tidpunkt.
  5. Du hör din favoritsång i hissen.
  6. Du tittar på vädret på TV.
  7. Dina vänner gifter och skiljer sig, istället för 'gängar' och 'dumpar'.
  8. Du går från tre månader ledigt om året till fem veckor.
  9. Jeans och t-shirt är inte längre att 'klä sig fint'.
  10. Det är DU som ringer polisen, när de där &%@# grannungarna inte sänker volymen på stereon.
  11. Äldre familjemedlemmar drar sig inte längre för att dra snuskiga skämt i din närhet.
  12. Du vet precis när ICA stänger, men inte McDonalds.
  13. Din bilförsäkring blir billigare, men amorteringen blir högre.
  14. Du matar hunden med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens pizzarester.
  15. Du får ont i ryggen av att sova på soffan.
  16. Du tar tupplurar på dagen.
  17. Middag och bio är hela dejten, istället för bara början på en.
  18. En 150-grammare med pommes klockan 3 på morgonen vänder uppochner på din mage, istället för att lugna den.
  19. Du går till apoteket för att köpa Ibuprofen och magsyredämpande, istället för kondomer och graviditetstest.
  20. En 40-kronorsflaska med vin är inte längre 'grymt bra'.
  21. Du äter riktig frukost vid frukostdags.
  22. 'Fan, jag kan inte dricka på samma sätt som jag gjorde förr...' ersätts av
    'Jag kommer aldrig mer dricka så mycket!'
  23. 90 % av tiden du spenderar framför datorn är faktiskt arbetsrelaterat.
  24. Du dricker ett par öl innan du går till baren, för att spara pengar.
  25. Du gratulerar dina vänner när du får höra att de väntar barn, istället för att utbrista 'Åfan! Vad har du nu gjort?!?'

    Och som bonus...

  26. Du går igenom hela listan och försöker desperat hitta en punkt som på ett eller annat sätt inte stämmer in på dig och ditt gamla arsle.

Sen skickar du vidare detta till alla dina vänner, eftersom du vet att de också kommer ta åt sig av det.

Källa: Okänd

Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Haha, vilken härlig lista! Grattis på födelsedagen! Kram Sandra

2009-09-16 @ 02:32:51
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Anonym

Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohål .Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himla bra,

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-09-18 @ 20:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0